46 jaar geleden gearriveerd vanuit Wales, begonnen als glaszetter in loondienst en nu alweer 36 jaar de trotse, maar bescheiden eigenaar van Glascentrale Boré uit Geldrop: Dave Bott, een man met liefde voor zijn vak.

Na 10 jaar in loondienst te hebben gewerkt, waagde hij, samen met zijn Geldropse echtgenote, de stap en inmiddels is het alweer 36 jaar geleden dat zij hun eenmanszaak oprichtten. Eenmanszaak, met dien verstande dat een groot gedeelte van de administratie en het beantwoorden van de telefoon de verantwoording was en is van zijn Geldropse echtgenote. De mobiele telefoon was er toen nog niet, er werd gewerkt met een semafoon en in de eerste jaren betrof het ook een 24-uurs centrale, wat inhield, dat menige nacht werd verstoord door telefoongerinkel.

Naarmate de jaren vorderden werd een vaste klantenkring opgebouwd binnen en buiten Geldrop, bestaande uit een woningbouwvereniging, aannemers, timmerbedrijven, maar zeker niet onbelangrijk de particuliere sector. Mond-tot-mondreclame was en is nog steeds de beste reclame en Glascentrale Boré weet zich hierin gewaardeerd.

Heden
Sinds 17 jaar kan er echt gesproken worden van een familiebedrijf, want ook de oudste zoon Tom is inmiddels werkzaam in het bedrijf. De 24-uurs service is niet meer actueel, alhoewel er voor vaste klanten wel uitzonderingen worden gemaakt. De lange dagen, gemiddeld zo’n 12 uur per dag, zijn ook verleden tijd, dankzij de extra mankracht.

Werkzaamheden
De werkzaamheden omvatten het leveren en plaatsen van enkelglas, figuurglas, veiligheidsglas, isolatieglas, HR++ glas, spiegels/spiegelwanden. Ook voor kleinere klussen, zoals een koelkastplaatje kunt u bij hen terecht. Verder leveren en plaatsen zij houten- en kunststofkozijnen, zowel voor nieuwbouw als ver- of aanbouw.

Service en een nette werkwijze, geheel volgens de geldende NEN-normen, staan bij Boré in een hoog vaandel, waarbij gestreefd wordt naar betaalbare prijzen.

Het streven van Glascentrale Boré is, om alles in eigen hand te houden, kleinschalig te blijven en daardoor een goed contact te kunnen onderhouden met de klant en de stijgende kosten beperkt te kunnen houden.